صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / انواع مدل های پرطرفدار آستین لباس زنانه

انواع مدل های پرطرفدار آستین لباس زنانه

انواع مدل های پرطرفدار آستین لباس زنانه

انواع مدل های پرطرفدار آستین لباس زنانه

خرید لباس و خوش استایل بودن همیشه برای خانم ها چالش برانگیز است. انتخاب مدل، برش، رنگ، جنس لباس و حتی مدل آستینی که به شما بیاید و بر تن تان بنشیند نه تنها در لباس مجلسی بلکه در تمامی پوشاک زنانه معیارهایی هستند که باید در نظر بگیرید. تک تک این معیارها باعث ایجاد تفاوت در نوع لباس و استایل شما می شود و باید قبل از خرید در مورد آنها تصمیم گیری و برنامه ریزی کنید. مدل آستین یکی از این معیارهاست که مدل و سبک آن تاثیر زیادی بر سبک و استایل تان دارد. آستین نقش بسیار مهمی در میزان زیبایی و شیک بودن لباس ایفا می کند. این بخش از لباس می تواند براساس سلیقه و اندام شما تغییر کنند چرا که مدل های کمی از آستین هستند که به هر لباس نمی آیند. پس می توانید با خیال راحت آستینی که مطابق با سلیقه شماست و با آن احساس راحتی می کنید را بر روی لباس دلخواه تان بدوزید. فراموش نکنید که آستین حتما باید اندازه باشد و در آن احساس راحتی کنید. آستین تنگ محدوده ی حرکتی دستان را محدود کرده و نه تنها باعث می شود که حس راحتی نداشته باشید بلکه احتمال دارد که پاره شده و یا لباس تان را نامناسب نشان دهند. انواع آستین لباس ها

  

انواع مدل های آستین

مدل های آستین بسیار متنوع ند و بصورت دوره ای تغییر می کنند. گاهی نوعی از آستین مد می شود و بعد از دوره ای از بین رفته و مدل دیگری جایگزین آن می گردد. و حتی پس از دوره ای مدل قبلی به روی کار می آید. در کل دو نوع آستین داریم، آستین سر خود و آستین جدا. این دسته بندی بر اساس داشتن و یا نداشتن حلقه آستین در لباس تعریف می شود. اگر آستین به صورت جدا طراحی شده و برش بخورد و به حلقه آستین دوخته شود به آن آستین جدا می گویند و اگر بصورت یکسره به بالا وصل شود و برش حلقه نداشته باشد آستین سر خود نامیده می شود.

• آستین افتاده

آستین افتاده

 

این مدل فقط قسمت بالای دست و کمی پایین تر از استخوان شانه را می پوشاند. مدل افتاده یا کاپی به خاطر باز بودن قسمت شانه ها و گردن استخوان ترقوه را زیباتر و گردن را بلندتر نشان می دهد برای لباس های فانتزی و مجلسی بسیار مناسب است.

• آستین کیمونو

آستین کیمونو

آستین کیمونو از یک مدل لباس ژاپنی با همین نام الهام گرفته شده است. این مدل  گشاد، بلند و یک تکه است و گاهی تا مچ ادامه می یابد. آستین مدل کیمونو یکی از انتخاب های مناسب برای خرید بلوز زنانه مدل اروپایی و هندی است.

• آستین بیشاپ

آستین بیشاپ

 

مدل  پیلی دار یا بیشاپ به نوعی آستین پفی گفته می شود که در قسمت سرشانه کاملا ساده و اندازه است. اما هر چه به مچ نزدیکتر شده گشاده تر و کلوش می شود. در نهایت روی مچ توسط دکمه و یا با کش تنگ شده و جمع می شود. این مدل برای لباس های اروپایی و پیراهن مناسب است.

• آستین رگلان

آستین رگلان

 

نوع دیگری از آستین به نام رگلان وجود دارد که در شکل و جای حلقه با سایر آستین ها متفاوت است. حلقه این نوع آستین به شکل یک خط صاف از زیر بغل تا شانه و حتی نزدیک گردن ادامه می یابد.

• آستین آف شولدر

آستین آف شولدر

 

آستین آف شولدر یکی از محبوب ترین و زیباترین مدل های آستین برای خانم هاست. این مدل  از پایین استخوان شانه شروع می شود و در لباس های یقه باز که برای مهمانی ها طراحی شده اند دوخته می شوند. اگر در فکر خرید پیراهن زنانه برای مهمانی ها و دورهمی عصرانه هستید این مدل می تواند گزینه مناسبی باشد.

• آستین پفی

آستین پفی

 

آستین های پف دار معمولا در قسمت سرشانه جمع می شوند، کوتاه هستند و برای پیراهن های کوتاه، تونیک و تاپ های گشاد مناسبند.

• آستین فرشته ای

آستین فرشته ای

 

این مدل نوعی آستین کلوش است که به دو صورت کوتاه و بلند دوخته می شود. این آستین شبیه به دو بال فرشته ای ست که به لباس شما وصل شده است.

• آستین کلوش

آستین کلوش

 

آستین کلوش که به آن آستین زنگوله ای هم گفته می شود یکی از مدل های پرطرفدار است. در این مدل  تا آرنج کاملا اندازه و حتی تنگ است و از آرنج به بعد به شکل کلوش در می آید. میزان کوتاه و بلندی این آستین متفاوت است ولی یادتان باشد که اگر در قسمت پهلو، باسن و یا شکم کمی اضافه وزن دارید اصلا به سراغ این مدل  نروید.

• آستین فانوسی

آستین فانوسی

 

آستین مدل فانوسی نوعی آستین بلند است که از دو قسمت تشکیل شده، قسمت بالایی کاملا اندازه و سایز است. در قسمت پایین آستین کلوش شده و به سمت مچ که می رسد اندازه مچ است. این دو بخش وقتی به یکدیگر دوخته می شوند به شکل فانوس در می آیند.

• آستین ژیگو یا ژولیتی

آستین ژیگو

 

این مدل آستین از سرشانه تا آرنج یک آستین پفی ست و از آرنج تا مچ دست تنگ و ساده است. این روزها این مدل آستین طرفدار زیادی دارد. اگر اندام باریک و ظریفی دارید به شما خرید شومیز زنانه با این مدل آستین را توصیه می کنیم.

• آستین شنلی

آستین شنلی

 

آستین شنلی در دو حالت جدا و متصل دوخته می شود. این مدل آستین همچون یک شنل دستان شما را می پوشاند و برای لباس عروس و پیراهن های بلند بسیار مناسب است.

• آستین گلبرگی

مدل آستین گلبرگی

 

این مدل آستین که به گلبرگی و یا لاله ای معروف است و ظاهری شبیه به گل لاله دارد. بطوریکه دو لبه آستین همچون گلبرگ های گل روی هم قرار می گیرند. این آستین حجم خاصی را ایجاد نمی کند پس برای هر نوع اندامی مناسب است و با توجه به فرم آن بیشتر برای لباس های حریر دوخته می شود.

• آستین شانه باز

آستین شانه باز

 

اگر دوست دارید که لباس آف شولدر بپوشید ولی کمی محدودیت دارید، این مدل آستین انتخاب خوبی است. در این مدل لباس سرشانه ندارد اما آستین و یقه دارد. این مدل برای بلوز و پیراهن بسیار مناسب است.

• آستین مثلثی

 آستین مثلثی

 

این مدل آستین تا حدی شبیه به آستین ژولیت است اما آستین در بالا جمع شده و پیله می خورد. و همانند یک مثلث و مخروط درمی آید.

• آستین سرخود

 آستین سرخود

 

این مدل همراه با لباس برش می خورد و به صورت یک تکه به بالا تنه متصل است. در واقع بین آستین و بالاتنه هیچ برش و دوختی نیست. آستین سرخود بیشتر برای تونیک و تیشرت به کار می رود.

• آستین پروانه ای

 آستین پروانه ای

 

این مدل  شبیه به آستین پفی است اما در قسمت سرشانه چین دار است. مدل های آستین زیاد و بسیار متنوع می باشند و باید با توجه به استایل و اندام هر کسی انتخاب شوند. در کل اگر بالاتنه تان پر است و می خواهید که خیلی به چشم نیاید بهتر است به دنبال مدل های ساده تر آستین بروید تا نگاه ها را به سمت پری بالاتنه کمتر کنید. ولی اگر بالاتنه ای لاغر و باریک دارید آستین های پف دار برایتان انتخاب بهتری است تا کمی به حجم بالاتنه تان بیفزاید.

مطالب مرتبط