صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / گیم اف ترونز ، بررسی لباس مارجری تایرل

گیم اف ترونز ، بررسی لباس مارجری تایرل

گیم اف ترونز ، بررسی لباس مارجری تایرل

یکی از دلایل موفقیت سریال گیم اف ترونز (Game Of Thrones)  این است که هیچ چیزی در مراحل ساخت این سریال سرسری گرفته نشده است. درست به همان شکل که داستان گویی پیچیده ی سریال ، کاراکترها را به مکان های دور از انتظار میبرد و با فیلمبرداری بی نظیر مخاطب در عمق صحنه ها میرود و موسیقی با ملودی هولناکی خبر از خیزش لحظه های هیجان انگیز می دهد؛ چنین حجمی از وسواس و جزئیات نگری درباره طراحی لباس شخصیت های مختلف سریال هم صدق می کند در این مطلب می‌خواهیم بر اساس فراز و فرودهای داستان، تحولات طراحی در لباس های مارجری را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مارجری تایرل Margaery Tyrell

مارجری یکی دیگر از ملکه هایی ست که ما از فصل ۲ شاهد حضورش در سریال گیم اف ترونز (Game of Thrones) هستیم. او یکی از کارکترهای فرعی این سریال است و همراه با خانواده اش در قسمت آخر فصل ۶، در انفجار مهیبی که توسط سرسی لنیستر (Cersei Lannister) تدارک دیده شد از بین میروند.
او نماینده تمام عیار خاندانش است و سمبل این خانواده را (گل رز) به خوبی در شخصیت و لباس هایش به نمایش می گذارد. هر چند که او مثل گل رز چهره‌ی زیبا و معصومی دارد و به نظر بی خطر و ظریف می‌آید ولی در حقیقت دارای سیاست و تدبیر خاص خودش است.

اکسسوری رز در استایل مارجری

مشخصه های لباس مارجری

مارجری که در صدد ملکه شدن بود به خوبی می داند که برای رسیدن به تاج و تخت باید با یک پادشاه ازدواج کند. با اینکه اولویت اول او عشق نیست ولی سعی میکند با پوشیدن  لباس هایی باز، ظرافت اش را به چشم پادشاهان بنشاند. در لباس های او با تکرار یقه هفت باز و تکنیک های بسیار ظریف مثل کات اوت (cut out) تاکید بر زنانگی او شده است. همچنین او رنگ خانوادگیش (آبی و طلایی) را، به نشانه‌ی معصومیت و درایت انتخاب میکند.

تکنینک کات اوت در لباس مارجری

استایل مارجری در سریال گیم آف ترونز به گونه ای است که می توان لباس هایش را به راحتی به عنوان بازتابی از یک گل رز شرح داد. بسیاری از لباس هایی که او می پوشید از پارچه های باشکوه و زیبا ساخته شده است که با گلدوزی های طلایی و المان های تیغ و خار، در تلاش برای نشان دادن زیبایی و قدرت او هستند.

اولین حضور مارجری در فصل دوم

ما در فصل ۲ ، برای اولین بار با شخصیت مارجری با نقش آفرینی ناتالی دورمر (Natalie Dormer) در سریال گیم اف ترونز آشنا می شویم. او که در اولین سکانس حضورش در حال تماشا کردن نبرد نمایشی برادرش است؛ تقریباً روحیات خود را با بازی و لباسی که بر تن دارد به نمایش می‌گذارد.
در این صحنه یک کت تنگ به همراه دامنی از جنس حریر نرم و بلند بر تن کرده است. یقه لباس او به شکل هفت باز است و همانطور که گفتیم تاکید بر زنانگی او دارد. هرچند که شانه های پهن و عریض، به شکل قطعه جداگانه بر روی لباس او، قدرت طلبی اش را به نمایش می گذارد. با وجود اینکه در لباسش از رنگ طلایی و سبز نیز استفاده شده است، ولی رنگ غالب لباس، آبی است.

در همین فصل پس از مرگ همسر اولش ، مارجری به جای اینکه در حال عزاداری باشد یک لباس آبی­_قهوه ای  به تن می کند که سیلوئت این لباس الهام گرفته شده از آثار الکساندر مک کوئین (Alexander McQueen) است . این لباس بیانگر این است که مارجری سنت های عزاداری را نادیده گرفته و خود را برای یک حمله نظامی آماده می‌کند. این لباس به کارکتر او، بلند پروازی و جاه طلبی لازم را میدهد که او را به هدفش نزدیک کند.

لباس های الکساندرا مکوئین
مارجری در صحنه هایی از فصل 2

مارجری و مادر بزرگش

سیاست های رفتاری مارجری کاملاً الهام گرفته از مادربزرگش است و این را نیز می توان در پوشش مارجری کاملاً مشاهده کرد. مثل شال بلند قهوه ای که زیر یقه ی هفت باز او با حجم کمتر دیده میشود و یا نماد گل رز به شکل کمربند که به دور کمرش است. با این تفاوت که میزان شاخ و برگ کمربند او به نسبت مادربزرگش کمتر است و این کم تجربه و جوان بودن او را نشان می دهد.

مارجری و مادر بزرگش
جزییات کمربند مارجری و مادر بزرگش

مارجری در کینگز لندینگ

تفاوت اصلی در لباس مارجری بعد از ورودش به کینگز لندینگ (King’s Landing) حذف آستین های تنگ و بلند و تکه جدای سرشانه است. او به نسبت قبل لباس بازتر می پوشد. فقط موقعی که برای کمک می خواهد با مردم فقیر در تماس باشد با استفاده از ردایی، بازی یقه ی خود را میپوشاند. رنگ آبی در لباس های او انتخاب اتفاقی نیست؛ همانطور که در پوشش دنریس (Daenerys) هم دیدیم، هنگامی که او برای برقراری صلح و عدالت تلاش میکرد، رنگ لباسش آبی بود.

مارجری در پوشش ابی

مارجری عروس دربار

لباس عروسی مارجری با جفری براتیون (Joffrey Baratheon) از لحاظ شکل کلی، شباهت خیلی زیادی به لباس های روزمره او دارد. با این تفاوت که رنگ لباس سفید است و دنباله ای بلند مملو از گل های رز دارد. جنس لباس نیز از پارچه ابریشم ، بسیار ظریف و چشمگیر طراحی شده است.

جزییات لباس عروس

تاج مارجری تلفیقی از شاخ گوزن (نماد خانواده جفری) و گل‌رز (نماد خانواده مارجری) است که پیونده این دو خانواده را گویاست و همچنین در تاج جفری ما شاهد غنچه های گل رز هستیم که بیانگر موفقیت مارجری به تسخیر و کنترل جفری است.

تاج های مارجری و جفری از نمای نزدیک

مارجری بیوه ای که عروس می شود

پس از مرگ جفری، مارجری دیگر نمی‌توانند به سنت‌های عزاداری (مثل فوت همسر اولش) بی تفاوت باشد.
البته سبک پوشش او فرق چندانی هم نکرده است فقط وقتی در انظار عمومیست، ردای بلند مشکی بر روی دوشش می اندازد. همچنین پشت لباسش دیگر باز نیست و رنگ لباسش به مشکی و طلایی تغییر پیدا کرده است. در حقیقت لباس های او مثل خودش بالغ شده اند و دیگر مثل یک دختر جوان نیست. هرچند که او هدفش را گم نکرده و برای ملکه شدن، در تلاش برای ازدواج سومش است.

مارجری در لباس سیاه

مارجری در لباس عروسی مجلل

از آنجایی که مارجری دیگر به عنوان دختر مجرد خانواده تایلر محسوب نمی شود و به عنوان یک بیوه در خانواده براتیون در کینگز لندینگ است، او لباس عروسی بسیار مجللی را انتخاب می کند. لباسش از جنس ابریشم ضخیم که به نقوش فلزی طلایی برجسته مزین شده و حاوی این پیام است که سیاست جدید او متفاوت است با زمانی که عروس جفری بود.

لباس عروس طلایی مارجری

آخرین فصل حضور مارجری

لباس مارجری در فصل ششم به دو بخش تقسیم می‌شود نیمه اول فصل که او به عنوان اسیر گنجشک اعظم(High Sparrow) است و لباس گونی بافت زندانیان را به تن کرده و نیمه دوم که او برای آزادسازی خودش تظاهر می کند که پیرو گنجشک اعظم شده است و دیگر از لباس های یقه هفت باز او خبری نیست.  آخرین لباس هایی که او در سریال گیم اف ترونز به تن دارد دیگر نشانی از خانواده‌ی سلطنتی ندارد وطرح کاملاً ساده‌ای دارد ولی از پارچه های گران قیمت تهیه شده است . این لباس با دست دوزی های ظریفی تزیین شده و به همراه سنگ سیاهی که به گردن آویخته است  وتاجی که بر سر دارد هم چنان یادآور می‌شود که مارجری هنوز ملکه است.

صحنه اسارت مارجری
لباس مارجری در اخرین قسمت های حضورش

مطالب مرتبط