صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / لباس بنفش را با چه رنگی ست کنیم ؟

لباس بنفش را با چه رنگی ست کنیم ؟

لباس بنفش را با چه رنگی ست کنیم ؟

لباس بنفش را با چه رنگی ست کنیم ؟

رنگ بنفش رنگ اصلی نیست و جزو رنگ های ثانویه به شمار می رود. این رنگ از ترکیب رنگ قرمز و آبی به وجود می آید و به رنگ معنوی معروف است. دلیل گذاشتن چنین لقبی برای رنگ بنفش، ترکیب رنگ آبی و قرمز با خصوصیات کاملا متفاوت است.

هرچقدر رنگ بنفش، آبی بیشتری داشته باشد آرام تر و ملایم تر است و هرچقدر قرمز آن بیشتر باشد جنب و جوش و انرژی بیشتری دارد و رنگ فعال تری را می سازد.

رنگ بنفش را می توان با رنگ های مختلفی ست کرد و ترکیبی فوق العاده ایجاد کرد. درجه رنگ بنفش متفاوت است و شما بسته به سلیقه خود می توانید از رنگ بنفش تیره یا روشن استفاده کنید.

در ادامه شما را با رنگ های متناسب با رنگ بنفش آشنا خواهیم کرد. پس این مطلب را از دست ندهید.

لباس بنفش را با چه رنگی ست کنیم ؟

رنگ بنفش می تواند مکمل رنگ زرد باشد. در واقع رنگ زرد یک رنگ اصلی است که در کنار رنگ بنفش ترکیب حیرت انگیزی ایجاد می کند. البته اینکه کدام رنگ را برای کدام لباس خود بکار ببرید سلیقه ای است و بر عهده خودتان است.

همچنین میزان تیرگی یا روشنی رنگ ها نیز بسته به سلیقه شماست. فقط توجه داشته باشید که باید درجه ای را بکار ببرید که دو رنگ با یکدیگر همخوانی کافی را داشته باشند.

ترکیب رنگ متناسب با بنفش

2. ست لباس بنفش و نارنجی

اگر می خواهید رنگی تندتر از زرد انتخاب کنید، ما به شما رنگ نارنجی را پیشنهاد می کنیم. چون در رنگ نارنجی هم از رنگ زرد استفاده شده است، پس می تواند ترکیب خوبی با رنگ بنفش ایجاد کند.

تیرگی یا روشنی این رنگ ها بستگی به سلیقه شما و جایی که قرار است این لباس را بپوشید دارد. هرچقدر این رنگ ها شفاف تر یا جیغ تر باشد، انرژی بالاتری داشته و شادتر است.

ست لباس با رنگ بنفش

3. ست لباس بنفش و قرمز

همانطور که گفته شد، رنگ قرمز یکی از رنگ های تشکیل دهنده رنگ بنفش است. رنگ بنفش و رنگ قرمز از رنگ های گرم هستند. بهتر است که این دو رنگ را در طرح پارچه بکار ببرید تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

می توانید از رنگ بنفش به عنوان رنگ زمینه لباس استفاده کنید و رنگ قرمز را در طرح آن بکار ببرید تا ترکیب زیبایی به دست آید.

بهترین رنگ برای ست کردن با بنفش

4. ترکیب لباس بنفش و کرم

یکی دیگر از رنگ های متناسب با رنگ بنفش، رنگ کرم است. این رنگ روشنی خاصی دارد و همچنین انرژی کمتری نسبت به رنگ بنفش دارد و می تواند تعادل خوبی ایجاد کند. اگر رنگ بنفشی که در لباس خود بکار برده اید خیلی گرم و پر رنگ بود، آن را با رنگ کرمی یا قهوه ای روشن ترکیب کنید تا متعادل شود.

بنفش را با چه رنگی ست کنیم ؟

5. ست لباس بنفش و سبز

یکی از چشم نوازترین ترکیب رنگ هایی که با رنگ بنفش می توانید به وجود آورید، رنگ سبز و بنفش است. رنگ سبز رنگ طبیعت است به همین دلیل هر رنگی با آن بکار رود، ترکیب زیبایی ایجاد می کند.

این ترکیب آنقدر زیباست که می توان آن را به گل های بنفشی که ساقه ی سبز دارند تشبیه کرد. رنگ سبز را هم می توان گرم و هم سرد دانست و به دلیل این دوگانگی طیف، با بنفش به خوبی تناسب ایجاد می کند.

بنفش با چه رنگی ست می شود ؟

6. ست لباس بنفش با سفید

همانطور که می دانید رنگ سفید روشن ترین رنگ است و هر رنگی در کنار آن بکار رود، جلوه ی بیشتری پیدا می کند. اگر می خواهید رنگ بنفش در لباس شما بیشتر جلوه کند، حتما آن را در کنار رنگ سفید بکار ببرید.

در واقع ترکیب این دو رنگ با هم ست جذاب و شیکی ایجاد می کند که می توانید برای مکان های مختلف آن را استفاده کنید.

رنگ بنفش با چه رنگی هارمونی دارد ؟

7. ترکیب لباس بنفش و مشکی

رنگ مشکی نیز مانند سفید، رنگی است که با همه ی رنگ ها ست می شود. اگر در کنار مشکی، بنفش تیره بکار ببرید، ترکیب رنگ تیره ای ایجاد می شود و برای رفتن به مکان های رسمی تر مناسب است اما اگر نمی خواهید ست لباس شما خیلی تیره شود، می توانید از درجه روشن تری برای رنگ بنفش استفاده کنید.

بهترین رنگ برای ست کردن با بنفش چیست ؟

8. ست لباس بنفش و خاکستری

رنگ خاکستری در دسته ی رنگ های خنثی جای می گیرد و یکی از رنگ هایی است که می تواند ترکیب زیبایی با رنگ بنفش ایجاد کند. در واقع با بکار بردن رنگ خاکستری در کنار رنگ بنفش، ست متعادلی ایجاد می شود که نه خیلی بی روح و بی رنگ است و نه خیلی تو چشم و جیغ است.

اگر می خواهید از رنگ بنفش در مکان های رسمی و کاری استفاده کنید، حتما آن را در کنار خاکستری بکار ببرید.

با ما در بی تاریخ همراه باشید

مطالب مرتبط